سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کنکور - سئوالهای منتظر جواب

کنکور

دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 12:30 صبح

سلام
بزرگترین آزمون علمی امسال نیز به پایان رسید، این خبری بود که روز شنبه از اخبار شنیدم.
جالب این که این آزمون فکر هزاران نفر رو به خود مشغول کرده ، نه تنها خود شرکت کننده به فکر این آزمونه بلکه خانواده و فامیل و دوستان هم به آزمون شخص شرکت کننده فکر میکنن و پیشنهادات و انتقادات خودشون رو از روی دلسوزی به اون اعلام میکنن ، حتی برنامه های زندگی جمعی بر اساس این آزمون میچینن
نکته جالب دیگه این که شخص شرکت کننده در آزمون برنامه‌ها و قواعد زندگی خود رو بر اساس این آزمون میچینه و این آزمون روی تغذیه ، پوشش و حتی استفاده از امکانات دسترس هم تاثیر میذاره
ونکته دیگه اینکه خیلی از شرکت کنندگان معلمای خودشونو قبول ندارن و برای موفقیت در آزمون به دنبال استادهای باسوادتر و متخصص تر میگردن و هر چه استاد باسوادتر و متخصص تر باشه حاضر هستن پول بیشتری براش بدن
و خیلی نکته های دیگه
برخی مسئولین برگزاری آزمون رو کاری قدیمی و از مد افتاده و غیرلازم میدونن و میگن داوطلبان ورود به دانشگاهها باید بر اساس معدل به دانشگاه راه پیدا کنن و نگرانی شدیدی نسبت به اضطراب و استرس شرکت کنندگان در آزمون اعلام میکنن، آخه داشتیم کسایی رو که بخاطر کنکور کارشون به سکته و بیمارستان و ... کشیده.
میدونید با اظهار نظر این کارشناسان یاد چی افتادم یاد اینکه تو مسائل اجتماعی و سیاسی بعضی وقتا تا یه مسئله ای مطرح میشه مردم میگن میخوان راه دزدی رو باز بذارن، حالا اینجا هم این کارشناسان میخوان راه پارتی بازی رو باز بذارن ، آخه شماییکه میگید فقط معدل شرط باشه چطور میتونید تضمین کنید بعضی افراد سودجو و نالایق با گرفتن نمره‌های غیرواقعی و کسب معدل بالای الکی به دانشگاه راه پیدا نکنن؟
از طرفی شما که نگران اضطراب و استرس هستید چرا در طول چهار سال دبیرستان و پیش دانشگاهی از اساتید برجسته و متخصص استفاده نمی‌کنید که دانش آموز از روز اول درسها رو خوب یاد بگیره و با اعتماد به نفس به سمت پایه‌های بالاتر و کنکور پیش بره؟ چرا با معلمانی که تو کلاس درس وقتشونو صرف خوندن روزنامه یا پرداختن به  بحثهای بی‌ربط اجتماعی می‌کنن و یا با تاخیر در اومدن و عجله به رفتن نمرشون بیسته و یا بدون پیش مطالعه بر سر کلاس درس حاضر میشن و یا تو ایامی مثل شب عید دانش آموزان رو تشویق به نیومدن و تعطیلی مدرسه می‌کنن برخوردی نمیشه؟ مگه همه این رفتارها مانع از پرداختن تخصصی به درس نیست؟ بگذریم از این که تو دوماه ایام درسی مفید باقیمانده از نه ماه سال تحصیلی یکماهش رو هم به اعتصاب مقابل مجلس میگذرونن.
خب مگه مدارس دولتی چیشون از مدارس غیرانتفاعی کمتره که نوع تدریس معلمها و سطح سوادشون در این دو نوع مدارس با هم متفاوته؟ فکر نمیکنید همه اینها وقتی که بعد از چهارسال دانش آموز متوجه میشه هیچی بلد نیست و درس چهار سال رو باید تو یک سال بخونه و دست به دامن موسسات و معلمان متخصص میشه بر اضطراب دانش آموز اضافه می‌کنه؟ اگه قراره کنکور برداشته بشه بهتر نیست جاش امتحان شفاهی بگیرن تا معلوم بشه کی واقعا مطالب سطح متوسطه رو یاد گرفته و آماده ورود به سطوح عالی است؟
بگذریم،
یه نکته اینکه این آزمون در برابر آزمونهای الهی خیلی کوچیکه اما آیا ما همه این کارها رو که بالا گفتم برای امور دینی و معنوی و آزمونهای الهی هم انجام می‌دیم؟آیا خانواده‌ها با همون دلسوزی پیگیر موقعیت فرزندشون در برابر آزمونهای الهی هستن؟ آیا اطرافیان همونطور از روی دلسوزی انتقاد و پیشنهاد می‌کنن؟ آیا شرکت در آزمونهای الهی روی تغذیه و پوشش و قواعد زندگی ما تاثیر میذاره؟ آیا برای آموزش مسائل دینیمون و آمادگی بهتر دنبال اساتید متخصص این امور میریم؟


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط وظیفه؟؟؟
ترک تحصیل بخاطر یه لقمه نان
[عناوین آرشیوشده]