سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جواب خواهر طلبه - سئوالهای منتظر جواب

جواب خواهر طلبه

یکشنبه 85 بهمن 15 ساعت 4:20 عصر

      

اگر به نوشته های برگزیده سر بزنین مثل من به مطلبی بر میخورین که یکی از خواهران طلبه اینجا نوشتن.

من اینو خودم خوندم اما جوابشو اینجا براشون می نویسم تا دوستای خودم هم که شما باشین از سوالهای من آگاه بشید و تو بحثمون مشارکت کنید.

البته جواب که نه ،من کی باشم که بخوام جواب بدم . شما میشناسید من سوال می پرسم شما جواب می دید اون لحظه که پست ایشونو خوندم این مطالب به ذهنم رسید:

گناه کردن بده، خلاف حرف خدا حرف زدن بده ،کارای غیر بهداشتی و آلوده انجام دادن بده. منم قبول دارم که اینا بدن اما تا حرف اون آقا رو خوندم مثل شما یاد این نیافتادم که منظور اون آقا گناه باشه .یاد یه حرف جالبی افتادم .یکی از دوستانم تو یه کتاب از قول سید جمال الدین اسد آبادی خونده بود که میفرمایند:« در فرنگ مسلمون دیدم اما اسلام ندیدم اما آمدم اینجا اسلام دیدم ،مسلمون ندیدم»

حرف خوب و جالبیه ،من که توخیلی از مواقع زندگیم با مصداقای مختلفش بر خورد کردم ،و الان هم با دیدن حرف اون آقا یاد همین مطلب افتادم.

از این خواهرمون می خوام که به جای موضع گیری و تاسف تحقیق کنن و ببینن دین نظرش چیه؟ وبعد نتایج رو مطرح کنن تا بقیه هم مطلع بشن.

جدی!

بریم ببینیم کجای دین گفته سن ازدواج باید بالا باشه ؟

کجای دین گفته شرایطی که برای یه جوون دم بخت وضع میشه باید اینقدر سخت باشه؟

کجای دین گفته ازدواج مانع ادامه تحصیله ؟

کجای دین گفته کسانی که شرایط ازدواج دائم رو ندارن اجازه ازدواج موقت هم ندارن؟

(البته بهتر بود میگفتم کجای تشیع اینو گفته؟والا خلیفه دوم اهل تسنن نظرشون راجع به ازدواج موقت متفاوته)

کجای دین گفته وقتی حکومت اسلامیه بیکاری و گرانی باید بیداد کنه؟

خب اگر ما جواب اینا رو پیدا کنیم نه تنها به گناه نمی افتیم بلکه از اونایی که خارجیها را الگوی خودشون قرار می دن هم جلو می افتیم .البته اینم بگم اگه دین اسلام چیزایی که تو سوالهای بالا مطرح کردم رو واقعا گفته باشه برید ببینید حکمتش چیه؟ اگر هم اینارو نگفته باشه، بی دینی ما دلیل نمیشه راحت گناه کنیم یعنی مجوز گناه نیست بلکه عذر بدتر از گناهه ،باید خودمونو به دین نزدیک کنیم.

بازم البته بعید نیست ما از دین دور شده باشیم چون پای منبرها شنیدم اون موقع که حضرت صاحب الامر (عج) ظهور میکنن خیلیها به ایشون اعتراض میکنن که این چه دینیه؟ تو بر خلاف اسلام دستور میدی؟خنده داره نه؟

اسلامی از خودمون می سازیم بعد به بر پا کننده ی دین میگیم تو دین رو نمیشناسی ؟!

خدا آخر و عاقبت مارو به خیر کنه انشاءالله  

 


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط وظیفه؟؟؟
ترک تحصیل بخاطر یه لقمه نان
[عناوین آرشیوشده]