سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دی سال پیامیر اعظم(ص) - سئوالهای منتظر جواب

 

گزیده‌ای از زندگی مرحوم علی دوانی محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام

 

علی دوانی محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام، در سال 1308 شمسی در دوان از توابع کازرون به دنیا آمد.
وی در سال 1322 به نجف اشرف عزیمت کرد و دروس مقدماتی و عالی در حوزه علمیه این شهر را در محضر شیخ عبدالحسین خراسانی، مرحوم شیخ احمد اردبیلی، شیخ کاظم تبریزی، علی آقا نجفی کاشانی، شهید آیت‌الله مدنی و میرزا علی فلسفی گذراند.
دوانی در سال 1327 به ایران مراجعت کرد و در حوزه علمیه قم از محضر آیات عظام بروجردی و امام خمینی کسب فیض کرد.
این محقق و پژوهشگر اسلامی در ماه‌های محرم و صفر به شهرهای مختلف ایران و همینطور کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس مسافرت می‌کرد و به تبلیغ مبانی و معارف اسلامی می‌‌پرداخت.
وی برای اشاعه فرهنگ اسلامی
ادامه مطلب...

نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


بیعت با امیر المومنین علیه السلام

سه شنبه 85 دی 19 ساعت 6:15 عصر

                         

سلام بر تو

سلام بر تو ای پاکترین، سلام بر تو ای بهترین ، سلام بر تو ای شجاعترین، سلام بر تو ای ...

ندیده ام تو را اما دوستت دارم و عاشقت هستم.

چرا که تو خود فرمودی من تاریخ را میدانم و گویا با پیشینیان زندگی کرده ام

من هم از بدو تولد با نام تو و فرزندانت آشنا گردیده ام. من نیز از کودکی شرح زندگی شما را شنیده ام و خوانده ام. میدانم، میدانم آنچه که من میدانم قطره ای از دریاست اما از عظمت تو همین بس که هر کس قطره ای از اقیانوس وجود تو را شناخت مجنون وار عاشقت گشته و نام تو را بر زبان می آورد.

امروز روز دوم از سه روزی است که مردم در آن با تو بیعت نموده اند، من نیز آمده ام بخن بخن بگویم، من نیز آمده ام لبیک بگویم ، من نیز آمده ام تا میثاقی پایدار ببندم،

 اما در راه کمی فکر کردم

 دیدم چه بسیار مردان و زنانی که با تو بیعت کردند اما 70 روز بعد بیعت خود را شکستند و از میان خودشان یکی را برای غصب حکومت تو گزیدند، آه ، چه بسیار بودند همینان که با تو بیعت کردند اما به این خیانت اکتفا نکرده 75 روز بعد از بیعت شکنی عزیزترین عزیزانت را هم به قتل رساندند.

داشتم می آمدم با تو بیعت کنم اما دیدم همسایگانم بجای آذین بندی برای این عید مشغول بستن داربست و آماده نمودن حسینیه هایشان هستند، به خود آمدم  دیدم 22 روز مانده تا بیعت شکنی ای دیگر، 22 روز مانده تا ملعونترین افراد محبوبترین افراد نزد خدا را به فجیع ترین وضع به قتل رساندند ،

 آری فرزند تو را ، پاره تن تو را که نه تنها عزیز تو بود بلکه محبوبترین افراد در نزد خدا و رسولش بود.

آه ، چه بسیارند بیعت کنندگانی که بر سر بیعت خود نخواهند ماند

اما

من آمده ام با تو بیعت کنم اما نه برای ظاهر سازی و بیعت شکنی. بلکه از خدا میخواهم کمکم نماید تا پایدار باشم در این راه، و از تو ای ولی خدا میخواهم که یاری نمایی تا در امتحانات این مسیر پیروز بیرون آیم، که جز شما و خدا کس قدرت این کار را ندارد.

ای امیر و مولایم ای ولی خدا کمکم کن با علی زمان خود بیعت نمایم اما در این بلوای اخلاقی که دنیا را گرفته بیعت خود را نشکنم، کمک کن تا نامحرمان در دین و فرهنگ من رخنه ننمایند و بیعت مرا سرد ننمایند چرا که اکنون تعداد افرادی که داوطلبانه سرباز شیطان شده اند و انسان را از راه منتهی به پادگان علی زمانه دور میکنند خیلی زیاد است، کمک کن ، که من فقط از تو مدد میجویم و چشمم به سوی عنایت  شما مینگرد.

 

 مدد زغیر تو ننگست ، یا علی مددی  

 


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط وظیفه؟؟؟
ترک تحصیل بخاطر یه لقمه نان
[عناوین آرشیوشده]