سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهمن سال پیامبر اعظم(ص) - سئوالهای منتظر جواب

جواب خواهر طلبه

یکشنبه 85 بهمن 15 ساعت 4:20 عصر

      

اگر به نوشته های برگزیده سر بزنین مثل من به مطلبی بر میخورین که یکی از خواهران طلبه اینجا نوشتن.

من اینو خودم خوندم اما جوابشو اینجا براشون می نویسم تا دوستای خودم هم که شما باشین از سوالهای من آگاه بشید و تو بحثمون مشارکت کنید.

البته جواب که نه ،من کی باشم که بخوام جواب بدم . شما میشناسید من سوال می پرسم شما جواب می دید اون لحظه که پست ایشونو خوندم این مطالب به ذهنم رسید:

گناه کردن بده، خلاف حرف خدا حرف زدن بده ،کارای غیر بهداشتی و آلوده انجام دادن بده. منم قبول دارم که اینا بدن اما تا حرف اون آقا رو خوندم مثل شما یاد این نیافتادم که منظور اون آقا گناه باشه .یاد یه حرف جالبی افتادم .یکی از دوستانم تو یه کتاب از قول سید جمال الدین اسد آبادی خونده بود که میفرمایند:« در فرنگ مسلمون دیدم اما اسلام ندیدم اما آمدم اینجا اسلام دیدم ،مسلمون ندیدم»

حرف خوب و جالبیه ،من که توخیلی از مواقع زندگیم با مصداقای مختلفش بر خورد کردم ،و الان هم با دیدن حرف اون آقا یاد همین مطلب افتادم.

از این خواهرمون می خوام که به جای موضع گیری و تاسف تحقیق کنن و ببینن دین نظرش چیه؟ وبعد نتایج رو مطرح کنن تا بقیه هم مطلع بشن.

جدی!

بریم ببینیم کجای دین گفته سن ازدواج باید بالا باشه ؟

کجای دین گفته شرایطی که برای یه جوون دم بخت وضع میشه باید اینقدر سخت باشه؟

کجای دین گفته ازدواج مانع ادامه تحصیله ؟

کجای دین گفته کسانی که شرایط ازدواج دائم رو ندارن اجازه ازدواج موقت هم ندارن؟

(البته بهتر بود میگفتم کجای تشیع اینو گفته؟والا خلیفه دوم اهل تسنن نظرشون راجع به ازدواج موقت متفاوته)

کجای دین گفته وقتی حکومت اسلامیه بیکاری و گرانی باید بیداد کنه؟

خب اگر ما جواب اینا رو پیدا کنیم نه تنها به گناه نمی افتیم بلکه از اونایی که خارجیها را الگوی خودشون قرار می دن هم جلو می افتیم .البته اینم بگم اگه دین اسلام چیزایی که تو سوالهای بالا مطرح کردم رو واقعا گفته باشه برید ببینید حکمتش چیه؟ اگر هم اینارو نگفته باشه، بی دینی ما دلیل نمیشه راحت گناه کنیم یعنی مجوز گناه نیست بلکه عذر بدتر از گناهه ،باید خودمونو به دین نزدیک کنیم.

بازم البته بعید نیست ما از دین دور شده باشیم چون پای منبرها شنیدم اون موقع که حضرت صاحب الامر (عج) ظهور میکنن خیلیها به ایشون اعتراض میکنن که این چه دینیه؟ تو بر خلاف اسلام دستور میدی؟خنده داره نه؟

اسلامی از خودمون می سازیم بعد به بر پا کننده ی دین میگیم تو دین رو نمیشناسی ؟!

خدا آخر و عاقبت مارو به خیر کنه انشاءالله  

 


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


عاشورا ، روز نماز

سه شنبه 85 بهمن 10 ساعت 7:17 صبح

بسم الله النور

این پست رو صبح عاشورا مینویسم ، صبحی که امام حسین(ع) و یاران باوفایشان آخرین نماز صبحشون رو اقامه کردن، در حالی مینویسم که شب قبلش همه میگفتن « امشبی را شه دین در حرمش مهمان است  مکن ای صبح طلوع»  و این صبح در حال طلوعه، نمیدونم آفتاب صبح عاشورا با چه رویی طلوع کرده!

در حالی مینویسم که شب قبل تا ساعت 12 صدای طبل و دوقل و مداحی کساییکه اسم خودشونو عزادار ابی عبدالله گذاشتن از خیابون و مسجدی که دیوار به دیوار خونمونه مزاحم همسایه هایی بود که تو خونه بچه کوچیک و پیرمرد پیرزن مسن دارن ولی صدای اذان صبح از این مسجد برنخاست، در حالی مینویسم که شب تا صبح چراغای مسجد روشن بود و جلوی در مسجد دو تا صلیب 13 تیغه و 21 تیغه به خیابون نما داده بود اما صبح نماز جماعتی نبود که روح اهل محل رو صفا بده.

اشتباه نکنید

من از یه کشور پرت مسیحی که فقط یه مسجد داره نمینویسم. من از پایتخت ام القری شیعیان جهان برا شما مینویسم. از تهران که همه مساجدش زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد هستن.

اشتباه نکنید، من ضد دین نیستم بلکه اونقدر عاشق دین خاتم الانبیاء بودم که برای شناخت اسلام و کسب معرفت الان تو حوزه علمیه تحصیل میکنم. ان شاء الله خدا توفیق بده تو حوزه عملیه هم موفق بشم.

دعا کنید برام

امام حسین (ع) شب پیش رو از دشمن مهلت گرفته بود تا آخرین مناجات و راز و نیازش رو بگذرونه، حالا کار ندارم من و شما این شب رو چجوری گذروندیم! آخرین نماز صبح هم خونده شد. حتی نماز ظهر رو هم وسط میدون جنگ به جماعت خوندن، چه نمازی! قربون اون امام جماعت برم، کاش منم از مأمومین بودم، قربون اون بدنایی برم که جلو تیرهای دشمن سپر شده بودن تا امام موقع نماز تیری نخورن

اینکه اهلبیت برا کسیکه تو میدون جنگ رسیدن وقت نماز رو اطلاع میداد دعای خیر میکردن چه حکمتی داره؟

اینکه اهلبیت وسط میدون جنگ هم نمازشون رو اول وقت میخوندن برا ما چه درسی داره؟

اینکه اهلبیت تو زندان هم دست از نماز بر نمیداشتن برا ما چه پیغامی داره؟

نماز    نماز   نماز

اشتباه نکنید

هر کسی نماز خوند مومن نیست، هر کسی نماز خوند خداشناس نیست

تو میدون جنگ کربلا هر دو طرف جنگ نماز میخوندن اما این جنگ جنگ بندگان خدا با هم نبود، جنگ بندگان خدا با بندگان شیطان بود، جنگ بندگان خدا با بندگان نفس بود در حالیکه هر دو دسته نماز میخوندن.

نماز

چقدر رو نماز فکر و تامل کردیم؟

چقدر رو نماز مطالعه کردیم؟( حالا بگذریم از اینکه متاسفانه ساعت مطالعه تو مملکت ما پایینه)

چقدر رو نمازهامون کار کردیم؟

اصلا نماز چیه که امیرالمومنین(ع) میفرمایند ما برای نماز داریم میجنگیم؟

یادمه حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی(حفظه الله) میفرمودن کسیکه نمازشو مراقبت کنه عاقبت بخیر میشه

حالا نماز ظهر عاشورا رو همه جوگیر شدن اول وقت و به جماعت میخونن

از فردا چی؟

ما با نماز چیکار میکنیم؟

 


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط وظیفه؟؟؟
ترک تحصیل بخاطر یه لقمه نان
[عناوین آرشیوشده]