سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اردیبهشت سال 1386 - سئوالهای منتظر جواب

توهین به علم؟!!!

یکشنبه 86 اردیبهشت 23 ساعت 3:9 عصر

بسم الله العالم

سلام دوستان

باز هم یه نمایشگاه بین المللی کتاب دیگه، باز هم یه کم محلی دیگه

چی؟

کدوم کم محلی؟

منم میدونم مسئولین نمایشگاه برای شهرستانی ها امکانات پست کردن کتاب رو در دسترس گذاشتن تا راحت باشن.

اره منم میدونم امسال وجود ایستگاه مترو نزدیک نمایشگاه کار خیلیها رو راحت کرده بود.

منم میدونم که بابت راهنمایی غرفه ها و سالن ها زحمتشونو کشیده بودن و خیلی هم خوب کمک میکردن

خیلی هم تشکر میکنم ازشون

ولی همیشه بعد از نمایشگاه یه غصه ای تو دلم جمع میشه اصلا انگار هیچ کدوم از مسئولین هم به فکرش نیستن چون تو این زمینه هیچ تغییری نمیبینیم.

دلم از این پر که برای دانشجوها سالن مخصوصی دارن، برای دانش آموزا سالن مخصوص دارن، حتی برای کودکان هم سالن مخصوص دارن اما به طلبه ها که رسید آسمون تپید

آخه انصافه؟

یه طلبه برای پیدا کردن کتاب درسی و کمک درسی باید بره بین غرفه هایی که کتابهای آشپزی و ملیله دوزی و ... دارن بگرده تا غرفه مورد نظرشو پیدا کنه؟

آخه انصافه وقتی یه جوون میخواد یه کتاب مذهبی بخره باید بین داستانهای  پائولو کوئیلیو و برنارد شاو  بگرده ؟ تازه وقتی میرسه به غرفه ای که انتشاراتی مورد نظر هست باید از بین خانومایی که بخاطر کتابهای هنری و خانه داری دو تا غرفه قبلی تجمع کردن به زور رد بشه تا به مقصود برسه؟

آخه بی انصافا مگه حدیث نداریم که علم اصلی سه علم اخلاق و عقاید و فقه هستن و مابقی علوم فرعی؟

چطور برای پیدا کردن کتب شیمی و فیزیک کار آدمو راحت میکنن اما برای پیدا کردن کتاب اخلاقی معراج السعاده باید بین هزاران کتاب فال و استخاره و داستان و رمان و خرافات و... بگردی تا یه کتاب از علم اخلاق که از علوم اصلی هست پیدا کنی.

آخه این انصافه وقتی اسلام این علوم رو اصل میدونه تو مملکتی که حکومتش اسلامیه برای پیدا کردن کتب این علوم باید هزاران عذاب بکشی و هزاران کتاب مزخرف ببینی و کتب علوم فرعی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشن و در دسترس کامل؟

به نظر شما این توهین به علوم اصلی نیست؟


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


ما نیاز به دعا داریم

چهارشنبه 86 اردیبهشت 19 ساعت 12:5 صبح

بسم الله الرئوف

سلام دوستان

بعد از یک هفته غصه و پی در پی خبرای بد این هفته هفته شادی و خبرای خوب برام بود. در مورد معلم عزیز و استاد گرانقدر حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی خبرای خوبی روز دوشنبه به دستم رسید و با عث شد کلی انرژی بگیرم اونم اینکه کسالت ایشون با دارو برطرف شده و احتیاجی به عمل نیست. از یکشنبه هم دیگه حاج آقا برای نماز جماعت و درس  تشریف میارن و همه میتونن برن استفاده کنن هر کی هم تا حالا نرفته حتما بره و چهره نورانی ایشونو از نزدیک ببینه و از فرمایشاتشون استفاده ادرسش هم اینه: تهران – خیابان 15 خرداد شرقی – کوچه شهید موسوی کیانی – کوچه مسجد آقا – مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی

اگه اهل تهران نیستید هم توصیه میکنم تو اولین سفرتون این کار رو بکنید.

یه نکته مهم اینکه ما از دوستان خواسته بودیم تا برای سلامتی علما دعا بکنن حالا میخوام بگم حقیقتش اینه که اینجور افراد نیازی به دعای ما ندارن بلکه این ماییم که نیاز به این دعا داریم. چرا که از حضرت رسول صلی الله علیه و آله حدیث داریم که «انّ الله و ملائکته حتی النملة فی جحرها و حتی الحوت فی البحر یصلون علی معلم الناس الخیر» یعنی اینکه خدا و فرشتگان و حتی مخلوقاتی مثل مورچه و ماهی هم برای بهترین معلم مردم درود میفرستن. ولی خب اینکه ما دعا کنیم مثل اونجاست که میگن تو قنوت نماز شب بندگان صالح خدا مثل صحابی و مراجع  رو دعا کنید چرا که این دعا برگشت داره و اون دنیا اونا برای ما دعا میکنن. حالا هم ما برای صالحین زنده دعا میکنیم تا در قیامت اینا هم دست ما رو بگیرن. تو همین راستا پیشنهاد یکی از دوستان مبنی بر برگزاری ختم صلوات برای سلامتی این علما رو اینجا مطرح میکنم.

به نیت سلامتی حضرت ولی عصر (عج) و تعجیل در ظهورشون و سلامتی مراجع عظام تقلید و علمای صالح بالاخص شفای حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که الان در بیمارستان بستری هستن و شفای کامل حضرات آیات مجتهدی و حق شناس و ضیاءآبادی که شاگردان خوبی به جامعه تحویل داده اند ختم صلوات میگیریم هر کی هرچندتا صلوات میتونه بفرسته تو بخش نظرات اعلام کنه.

 

در ضمن در مورد پست قبلی هم باید بگم از اهانتهایی که هفته پیش به مقدسات ما شده از همش رنجیدیم چه منافقین دانشگاه امیر کبیر چه خائن دانشکده هنر و چه معاندین شبکه الجزیره. مسلمه که یه مسلمون از توهین به مقدساتش باید برنجه و عکس العمل داشته باشه که اگه اینطور نباشه پس تو اعتقادش به این دین باید شک کرد اما چون این یکی از دوتای دیگه کمرنگ تر مطرح شده بود و کسیکه اینجا ازار دیده بود یک نفر بود اون هم از جامعه زنان مومن ما که داریم ألمرأة ریحانه پس احتیاج به اطلاع رسانی و حمایت بیشتری داشت.

ان شالله خدا همه دشمنان اسلام رو هدایت کنه و اگر قابل هدایت نیستن نابودشون کنه.

 

 اقایون و خانومهایی که تو ختم صلوات شرکت کردن:

1- خودم  313صلوات

2- خانگل زاده 100 صلوات

3- سعید100 صلوات

4- رهجو 500 صلوات

5- اسما 300 صلوات

6-فارا عطایی 500 صلوات

7- ایزدی 500 صلوات

 

منتظر اعلام تعداد صلواتها هستم

یا علی

 

  1.3 sec @ f/16 - 17mm on 17-40L


نگارنده : عبدالله

پاسخهای نورانی دوستان [ جواب]


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط وظیفه؟؟؟
ترک تحصیل بخاطر یه لقمه نان
[عناوین آرشیوشده]